nuffnang

Thursday, March 10, 2011

perasaan terpendam seorang smoker...

salam...


rokok?...semua org tau apa itu rokok kan...hak?org pun tau ape itu hak...
semua org memandang serong trhadap perokok...tetapi...xkan kerana seorang perokok...
all smoker spoil (cam cite adnan smpit tu)....


aku nak bg pendapat aku sebagai perokok yg tegar x tegar jugak la...ahahhaha
kat memana mesti kite terpandang satu singboard ni...



semua org tau kan ni papantanda apa....
n tau gak ape maksudnya...



tapi...ada ker papantanda dibenarkan merokok...????
sebab...merokok mestilah di tempat persendirian...dan bukan di tempat awam...
so....perokok xleh kua umah la?camtu?

bagi aku....aku faham singboard ni...n kalau ade tempat-tempat camni pun...memang aku xkan merokok kat situ...

tapi...kat ne aku nak merokok...?????
semua orang ade hak nak hirup udara segar tanpa asap rokok...
abis mane hak sebagai perokok....
cube bayangkan kalau kat malaysia ni xde perokok...
mau menangis krjaan xde cukai rokok..




cube wat smoking room camni...konfem xde masalah lah...

aku bagi contohla.....

dalam kolej....
mane hak sebagai perokok...semua aku rase berumur 18tahun ke atas...xsalah pun klau merokok kan(tapi x galakkan la)....
xkan nak isap kat klas...gile ke...lagi kan tempat2 terbuka...
so...toilet la jawapnya...n toilet pun...cari toilet yang xde orang...
so ape masalahnya....ade kacau org ke?...beli rokok pkai duit ko ke?



kami juz nak satu tempat yg kami boleh merokok...n kami x kacau org...n kami pun boleh bertolak ansur andai x suke asap tu...

tapi...kenapa kami dimarah,didenda...sedangkan kami cuma merokok di tempat yang xkacau org pun...

kalau kat kolej aku....
relek je lec2 aku mrokok...sikit pun kitorg x kesah...xde pun nak amik gmbo n hantar kat opis...buat laporan...itu ini...sebab kami paham...n bagi kami tu bukan gangguan pun...



tapi kenapa ade pihak yang kecoh n buat huru hara bile ada student mrokok...dlm toilet kot...n toilet tu pun x slalu di gunakan...kengkadang tu siap kami basuh lagi toilet tu...kenapa kena kacau jugak...pastu didenda di khalayak ramai...mengaibkan orng...
kami boleh bertolak ansur kenapa tidak kamu...benda kecil je...kenapa nak di perbesar2kan....dalam toilet je kot,,,bukan bebas cam korg buat....pastu...wat muke bangge bile dapat aibkan org...ko mmg  bez...ari ni ari ko...sok luse sape tau...bukan sorg 2 yg ko prnh wat cmni...ko ingt!!!!



1 comment:

  1. panssss je isu ni....

    for me as non-smoker.. sume kawan aku sume isap okok... tp aku still leh pgg lagi amanah utk tak membahayakan diri ak... kdg2 ada yg bagus dri perokok ni,, ada yg kureng sket..

    kata org,, kerana kicap setitik habis nasi sepinggan.. macm tu la kes ni... yg pnting kt sni yg ak leh gtau tahap kesedaran sivik diri kita sendiri... kalu kta sedar,, kita cuba sedarkan kawan2 kita yg lain.. mne tau benda baik tu jd ikutan... dapat gak 'income' kat akhirat nt....

    ReplyDelete

ape yang korang fikir ???