nuffnang

Wednesday, February 2, 2011

Kadang - Kadang









kadang2....aku xfaham kenapa hidup aku macamni...tp...aku tahu...Allah ingin memberi aku kehidupan yang sempurna...





kadang2...aku xfaham kenapa Allah jadikan manusia di atas muka bumi ini...sedangkan Dia sudah mengetahui kesudahannya....tp aku tahu..ada sesuatu yang ingin dipamerkan oleh-Nya...


kadang2 aku x faham kenapa orang yang rajin menyembah-Nya hidup hanya sederhana dan susah....sedangkan mereka tidak berhenti mengagungkan-Mu....tapi aku tahu...terdapat 2 perkara yg perlu dikejar dalam kehidupan ini...keredhaan di dunia dan akhirat...


kadang-kadang aku xfaham kenapa orang hidup susah....penat mencari rezeki siang dan malam untuk menyara kehidupan...tp aku tahu...kite perlu bersyukur dengan apa yg kita ada...dan jadikan mereka satu teladan untuk kita berjaya...


kadang2 aku x faham...knpe aku tiada kedudukan kwangan yg selesa...tp aku tahu...mungkin ia yg akan membuat aku lupa pada diri ini dan ketentuannya...


kadang2 aku x faham...kan kehidupan kita sudah ditakdirkan...mengapa perlu berusaha lebih..tapi aku tahu...tiada siapa akan merubah kehidupan ini melainkan diri kita sendiri...


kadang2 aku xfaham...kenapa tempat itu diberi musibah...bagaimana dengan orang yg berbuat kebaikan...tapi aku tahu...ada kesilapan dan makna semua itu berlaku...




sebenarnya...terlalu banyak perkara yang sukar di fahami...tetapi percayalah...setiap yang berlaku...ada maksud dan pengertiannya yang tersendiri...semuanya adalah urusan-Nya dan kebesaran-Nya...aku sebagai manusia yang kerdil ini...perlu bersyukur dan taati perintah-Nya....penciptaku...Allah swt..... 

1 comment:

ape yang korang fikir ???